AFVALLEN ONDER BEGELEIDING!

Neem jij elke dag tijd voor het eten van je maaltijden? Heb je vaste tijden waarop je eet? Heel goed! 
We hebben het altijd druk, elke dag, altijd. Dit resulteert in veel maaltijden onderweg en erg gehaast eten, dat zouden we niet moeten doen.
Wanneer je meer aandacht aan eten besteedt, eet je over het algemeen ook gezonder. Meer aandacht en tijd zit ‘m vooral in de voorbereiding, maar ook in het eten zelf.
Ga eens rustig zitten tijdens het eten, leg je telefoon weg of zet de tv uit en focus op dat wat op je bord ligt.

Wil je graag wat gewicht verliezen en ben je benieuwd wat nou dé manier is om kilo's kwijt te raken? Maak gerust een afspraak voor adviezen van Diëten en afslanken voor een mooi gezond en vitaal lichaam.

ONDER PERSOONLIJKE  EN DESKUNDIGE BEGELEIDING!

BIJ 'MIJN DIËTISTE MAIKE' DRAAIT HET OM JOU!                                         
Voeding is een belangrijk onderdeel van ons leven. Eten is lekker en gezellig maar ook belangrijk voor de gezondheid. De juiste voeding zorgt ervoor dat we onszelf fit en gezond kunnen voelen. Het accent van de behandeling ligt op het realiseren van een gezonde eet- en leefstijl en het verminderen of voorkomen van klachten.

10 TIPS VOOR EEN GEZOND LEVEN

  1. Eet regelmatig.
  2. Eet rustig en kauw goed.
  3. Ontbijt dagelijks.
  4. Beperk snoepen/ snacken tot 2 x per week.
  5. Zorg voor dagelijks een half uur of meer beweging (lopen en fietsen mag ook).
  6. Beperk het drinken van frisdranken en andere zoete dranken tot 0-2 glazen/ dag.
  7. Neem mager beleg op brood (30+ kaas, magere vleeswaren, jam of appelstroop).
  8. Eet elke dag 2 ons groente en 2 stuks fruit.
  9. Drink voldoende vocht / water, minimaal 1,5 liter/ dag.
  10. Eet genoeg vezels (bruinbrood, volkorenpasta, zilvervliesrijst, groente, fruit, bonen).

             
De diëtist adviseert en coacht je! U kunt terecht met algemene vragen over voeding en overgewicht. Samen met u wordt er gezocht naar de balans tussen gezondheid, leefsituatie en mogelijkheden, beweging en gewicht, we nemen een voedingsanamnese af, dit is de voeding die u normaal gesproken per dag consumeert . De diëtist speelt in op uw persoonlijke situatie dat de basis vormt voor uw nieuwe eet- en leefstijl. Het inspelen op de persoonlijke leefomstandigheden is belangrijk voor het volhouden van het advies en zo gewenste resultaten te behalen.

Voedings - begeleiding
METHODE
Van de individuele begeleiding bij Mijn Diëtiste Maike mag u het volgende verwachten.

Afslanken is ook een ernstige zaak, men mag namelijk niet zomaar iets verzinnen of zelf een beperkend dieet samenstellen dat misschien gevaarlijk kan zijn.                                                                                                                                              
                

HEEFT U EEN GEZOND GEWICHT? DOE HIER DE TEST, BEREKEN UW BMI!
BMI staat voor Body Mass Index en geeft de verhouding tussen de lichaamslengte en het gewicht weer. Doe de test en bereken of u een gezond BMI heeft.

De BMI geeft een schatting van het gezondheidsrisico van het lichaamsgewicht. Is uw BMI te hoog? Dan loopt u kans op complicaties zoals: hoge bloeddruk, hypercholesterolemie en diabetes.

Overige factoren zoals het gewichtsverloop,  worden niet meegenomen bij de berekening van de BMI. De BMI uitslag geeft niet altijd een goede weergave over het gezondheidsrisico van het lichaamsgewicht.

MIJN BMI IS:

BMI LAGERDAN 18,5
Ondergewicht: Uw gewicht is in verhouding tot uw lengte te laag. Heeft u een stabiel (maar iets te laag) gewicht en voelt u zich hier al jaren gezond bij, dan eet u wellicht iets te weinig maar dat hoeft geen probleem te zijn. Zolang het eetpatroon maar volwaardig en gezond is. Val niet verder af. Kom eens langs om te checken of uw voeding alle vitamines en mineralen bevat die u nodig heeft. Als u de laatste tijd aan het afvallen bent terwijl u voorheen een gezond gewicht had, heeft u misschien gezondheidsproblemen zonder dat u dat weet. Maak bij twijfel een afspraak om uw eetpatroon eens door te nemen.

BMI TUSSEN 18.5 EN 25
U heeft een gezond gewicht. Heel goed. U let waarschijnlijk op wat u eet en of u voldoende beweegt. Wees trots op uzelf!
Door gezond te leven verkleind u het risico op hart en vaatziekten en een groot aantal andere gezondheidsrisico’s.
Zorg dat u een gezond gewicht behoudt. Als u twijfelt of u wel gezond genoeg eet, is voedingsadvies op maat raadzaam.

BMI BOVEN DE  25
U heeft overgewicht. Kom niet verder aan, maar liever nog: val wat kilo’s af. Verder aankomen betekent onnodig risico nemen voor uw gezondheid. Afvallen is misschien niet zo moeilijk als u denkt. Een aantal kleine aanpassingen in het eetpatroon en wat meer beweging leveren op jaarbasis al een enorme winst op. Vindt u het moeilijk om zelfstanding uw eetpatroon te veranderen? Maak een afspraak met de dietist voor voedingsadvies op maat.

BMI BOVEN DE 30
Ernstig overgewicht: uw gewicht is veel te hoog. U heeft een verhoogde kans op hart en vaatziekten. Het is belangrijk om af te vallen! Onderzocht is dat 5 – 10% gewichtsverlies, al veel voordeel oplevert voor uw gezondheid! Maak een afspraak met de diëtist voor een voedingsadvies op maat.

VERGOEDINGEN DIËTISIT 2016
De zorgverzekering vergoed in de basisverzekering 3 behandeluren per jaar.
Deze kosten komen ten laste van uw verplichte eigen risico.

AANVULLENDE VERZEKERING
Daarnaast vergoeden diverse zorgverzekeraars extra dieetadvisering via een aanvullende polis. Wij adviseren u om hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering te raadplegen.

DIRECTE TOEGANGKELIJKHEID DIËTITIEK
Per 1 augustus 2016 is de diëtist bevoegd om zonder verwijzing dieetadviezen te verstrekken. Raadpleeg uw polisvoorwaarden van de zorgverzekering voor de vergoeding die u ontvangt.

VOEDINGSADVISERING / VOORLICHTING.
Voedingsadvisering betreft een advies over gezonde voeding (zonder medische indicatie) en kan zonder verwijzing worden gegeven. Voedingsadvisering wordt wisselend vergoed door de zorgverzekeraars.  U ontvangt hiervoor een factuur die u zelf dient te betalen. U kunt vervolgens bij uw zorgverzekeraar navragen in hoeverre deze dit vergoed. 

Als u een afspraak wilt afzeggen of verzetten gelieve dit 24 uur van te voren te doen middels e-mail: maike@mijndietiste.nl of telefonisch: 0499 399 072.
Wanneer een afspraak niet op tijd afgezegd wordt zullen de kosten in rekening worden gebracht.

             
TARIEVEN

Behandeling per kwartier    €15,25
In deze praktijk is hiervan afgeleid:
1e Consult ( 6 x 1 kwartier)    € 91.50
Vervolgconsult, e-mail, telefonisch consult ( 1 x 1 kwartier)    € 15,25
Vervolgconsult ( 2 x 1 kwartier)    € 30,50
Toeslag voor huisbezoek     € 27,50
Niet tijdig afgezegde of niet nagekomen afspraak vervolgconsult*    € 15,25
Niet tijdig afgezegde of niet nagekomen afspraak
1e consult*
   € 45,00
Voorlichting, presentatie bij uw bedrijf of praktijk (exclusief voorbereidingstijd)    € 65,00

TOELICHTING BEHANDELTIJD
De behandeltijd die ik in rekening breng, bestaat uit twee componenten:
De directe tijd: de tijd waarbij u als cliënt aanwezig bent.
De indirecte tijd: de tijd die ik besteed aan o.a. het berekenen en samenstellen van een persoonlijk advies, het informeren van de verwijzer en het registreren van uw gegevens.
Hier bent u als cliënt doorgaans niet bij aanwezig.
Een consult bestaat uit directe en indirecte tijd. De totale tijd wordt afgerond op kwartieren.          
                      


WILT U MEER INFORMATIE OF EEN AFSPRAAK MAKEN

NEEM CONTACT OP MET:                 SHINE SKINCARE / MIJN DIETISTE 
OF STUUR EEN MAIL NAAR:
  INFO@SHINESKINCARE.NL